Dodo IS: tot ce trebuie să știi despre sistemul It de la Dodo Pizza

Unii oameni pur și simplu nu pot să înțeleagă de ce unei rețele de pizzerii îi este necesar propriul sistem IT și de ce trebuie să treacă prin atâtea provocări pentru acest sistem dacă există o sumedenie de alte sisteme IT pe piață?

Ei bine, trecbuie să știți că zeci de start-up-uri au drept activitate creare de sisteme IT menite să  tehnologizeze afacerea, pe care ulterior le vând. Prin urmare, atunci când un restaurant cu servire rapidă are nevoie de un sistem IT îl poate cumpăra și supune doar unui proces de adaptare în funcție de nevoile pe care le are afacerea terță (așa cum fac unele companii QSR).

Pe de altă parte, construirea unei echipe IT formată din specialiști creativi în interiorului unei companii tradiționale poate fi o adevărată provocare. Mai ales atunci când tu ești relativ o companie mică și ești nevoit să-ți finanțezi eforturile prin intermediul unei platforme de finanțare participativă (crowdfunding).

Totuși, noi la Dodo Pizza am făcut asta.

dodo is, sistem it la dodo pizza

Scurt Rezumat

1. Dodo Pizza crează Dodo IS, propriul său sistem informatic pentru a
gestiona o rețea de pizzerii.

2. Acest sistem ERP de ultimă generație oferă soluții competitive francizei pe piață, permițând integrarea armonioasă a sistemului IT cu sistemul de Management.

3. Dodo IS funcționează ca o aplicație online, ceea ce îl face accesibil pentru orice tip de browser, iar informațiile sunt actualizate în timp real, ceea ce sporește randamentul lucrului intern.

4. În acest articol prezentăm 9 moduri în care Dodo IS oferă o experiență unică clienților, angajaților și partenerilor noștri.

5. Dodo Pizza își propune să își dezvolte echipa IT de la 80 la 250 de programatori în viitorul apropiat pentru a  accelera procesul de dezvoltare al întregii rețele.

De mai bine de 8 ani, rețeaua noastră tânără de pizzerii a investit milioane de dolari în Dodo IS, platformă informatică unică de tip ERP, utilă pentru monitorizarea, controlul și managementul integrat al tuturor activităților, proceselor și operațiunilor derulate (de la monitorizarea aplicației noastre mobile, a site-ului web și a centrului de contact la furnizarea de instrumente pentru gestionarea fluxului de lucru în bucătărie și analiza vânzărilor).

Să nu credeți că avem o călătorie fără peripeții. Nu odată am fost pe cale să pierdem toate investițiile făcute. De câteva ori nu am reușit să gestionăm sistemul și ne-am confruntat cu deconectări de energie electrică care au dus la pierderi dureroase în vânzări.

Și, totuși, nu regretăm nici un dolar investit în Dodo IS, iată de ce:

Doar companiile tech vor supraviețui

“Software-ul mănâncă lumea” declara Marc Andreessen în 2011 – doar la câteva luni după ce Dodo Pizza a fost creată. “Tot mai multe companii mari și industrii sunt formate și dezvoltate pe software și livrate drept servicii online”. S-a dovedit a fi o observație profetică.

Astăzi, practic, activitatea fiecărei companii este influențată de dezvoltarea internetului și utilizarea masivă a aplicațiilor mobile – și nu sunt o excepție nici restaurantele cu servire rapidă și livrare a produselor, chioșcurile cu autoservire rapidă, sau roboții care pregătesc pizza.

Se pare că orice QSR care vrea să rămână cât mai mult pe arena afacerilor va fi nevoit, la un moment dat, să se transforme într-o companie IT.

IT-ul nu poate fi doar un add-on al sistemului de management

… cu atât mai puțin un moft. Multe branduri internaționale se confruntă cu probleme IT, deoarece tratează IT-ul ca un serviciu adițional al afacerii lor. Pentru ei tehnologia este doar o nouă poveste pusă pe peretele companiei.

Noi credem că întregul sistem de management ar trebui reconstruit de la început, baza căruia să fie IT-ul. Administratorii trebuie să aibă puterea să schimbe modul în care este administrată afacerea atunci când este cazul.

Nu puteți externaliza nucleul afacerii

Ca si Marc Andreessen, credem ca software-ul va fi crucial pentru succesul viitor al oricărei afaceri. Aducerea factorului dezvoltator în casă nu va fi doar o opțiune – va fi o necesitate. De ce? Pentru că nu puteți externaliza nucleul afacerii.

Atunci când o companie deține controlul asupra propriului sistem IT, ea își poate defini propriul viitor. Noi, cei de la Dodo, cunoaștem afacerea și necesitățile acesteia mai bine decât orice companie  fintech start-up. De vreme ce dezvoltatorii noștri merg regulat la “gemba”, înțelegem cum poate fi îmbunătățit Dodo cu tehnologia potrivită.

Cu Dodo IS, putem experimenta, putem implementa orice idee ne trece prin cap și credeam în ea, să adoptăm propria strategie, să învățăm și să dobândim abilități și cunoștințe necesare supraviețuirii erei digitale.

Un sistem IT personalizat bate un amestec de soluții personalizate

dodo is sistem

Să cumperi un sistem software de la o companie terță ar putea părea o opțiune logică pentru o companie tradițională de restaurante care nu are competențe în dezvoltarea de software, dar simplitatea acestei abordări este deseori iluzorie.

De obicei, fiecare food tech start-up acoperă doar o parte din nevoile fluxului de lucru. Ar putea fi, de exemplu, comandarea prin telefon sau gestionarea stocurilor. Deci, o companie de restaurante va avea nevoie de câteva dintre aceste soluții standardizate.

Și trebuie să fie integrate unul cu celălalt și să fie adaptate nevoilor afacerii (procesele dintr-un restaurant sushi nu sunt similare cu cele ale unui restaurant specializat în livrare de pizza).

Compromisurile în ambele domenii sunt inevitabile. Indiferent de cât de dezvoltate ar putea fi fiecare soluție, în final, întreaga rețea nu va fi la fel de eficientă ca un sistem integrat conceput de la zero, având în vedere numai o afacere particulară.

Ca și Gmail, Dodo IS este un serviciu web de ultimă oră

Când vă dezvoltați propria afacere, sunteți liberi cu alegerile în ceea ce privește conceptul, deciziile tehnice și arhitectura generală a sistemului, nu-i așa?

În 2011, fondatorul Dodo Pizza, Fyodor Ovchinnikov a făcut un pariu îndrăzneț: inspirat de proiecte precum Gmail și Google Docs, el a decis să construiască software-ul său pentru gestionarea lanțului Dodo ca serviciu web (sau s-ar putea numi o soluție SaaS, într-o oarecare măsură). Din câte știa, nimeni nu a mai făcut vreodată așa ceva.

Atunci, mulți oameni s-au îndoit că ar fi alegerea potrivită. De-a lungul anilor, serviciile web au devenit omniprezente. Pariul a fost plătit înzecit.

Serviciile Web reduc durerile de cap, asociate de obicei cu crearea unui sistem informatic complex pentru întreprinderi. Pentru a începe, în calitate de francizat Dodo, tot ce trebuie să faceți este să vă conectați la sistem de pe orice dispozitiv care are un browser web modern.

Serviciul Web ne permite să integrăm cu ușurință diferite tipuri de dispozitive într-o singură rețea. Comenzile sunt plasate  de pe smartphone-urile clienților noștri sau la casierie care lucrează de asemenea într-un browser (!). Colegii noștri din bucătărie văd aceste comenzi pe iPad-uri amplasate pe linia de producere, iar managerii lucrează la programele lor pe laptopurile personale. Chiar și meniurile sunt gestionate din Dodo IS și setate pentru a fi afișate pe TV-board-uri. În Dodo IS sunt afișate datele în timp real, ceea ce permite angajaților să ia decizii în timp util, fie că este un director general al unei anumite pizzerii, dintr-o anumită țară, fie ca CEO al întregii rețele.

Întregul sistem poate fi reactualizat în întreagă rețea, la câteva de sute de unități concomitent, în doar câteva minute – iar utilizatorii săi nici nu vor observa până nu vor întâlni noua opțiune Dodo IS sau vor fi anunțați despre ea.

Monitorizarea și înregistrarea comenzilor

Una din funcțiile principale ale DODO IS. Primim comenzi prin intermediul aplicației mobile, site-ului, call center sau direct în pizzerie. Toate comenzile primite imediat apar pe Ipad-urile instalate în bucătărie. Echipa verifică ordinele din sistem pentru a marca începutul fiecărei etape a procesului de preparare: pregătirea aluatului, toppingurile, cuptorul, ambalarea, livrarea. Această soluție simplă aduce o mulțime de avantaje. Iată câteva dintre ele:

1. Clienții noștri pot urmări cum li se pregătește comanda live, pe site. Noi avem instalate camere în fiecare bucătărie, și sistemul ne permite să vedem când angajații au început să pregătească comanda și dacă corespund etapele din sistem cu cele din bucătărie.

2. Noi măsurăm timpul de pregătire al fiecărei pizza și îl comparăm cu timpul mediu stabilit. Rezultatele sunt arătate pe un TV-board din pizzerie. Caracatița roșie – prea încet, ceea ce denotă faptul că suntem în întârziere. Cea verde – foarte bine, suntem în timp optim. În felul acesta motivăm echipa și face întregul proces mai distractiv, evitând situațiile de stres.

3. Șefii de tură pot vedea cât timp a stat pizza pe raft până a fost preluată de curieri spre a fi livrată. Dacă este prea mare întârzierea ei pot lua măsuri, de exemplu să cheme și alți curieri la muncă. Statisticile zilei/lunii oferă top
managementului o evaluare precisă a eficienței livrării.

4. Bineînțeles, stocăm toate datele și facem previziuni cu necesarul de personal în bucătărie. Sistemul anunță șeful de tură dacă planifică prea mulți sau prea puțini oameni pentru o anumită oră, ceea ce ajută ca pizzeria să-și mențină nivelul productivității ridicat.

5. De asemenea, sistemul nostru inteligent, schimbă în mod flexibil ordinea produselor pe linie, în dependență de canalul de vânzare. Câteodată o comandă la livrare poate fi amânată pentru mai târziu, deoarece clientul o așteaptă într-o oră și jumătate. În acest caz sistemul modifică secvența, astfel prioritate este comanda primită de clientul din restaurant.

6. Noi vindem felii de pizza în restaurantul nostru. Dodo IS înregistrează cât timp a trecut din momentul preparării pizzei și îl arată pe un display vizibil clienților. După 45 de minute, prețul cade considerabil și după alte 15 minute pizza este aruncată. Noi oferim clienților noștri doar produse proaspete.

Desfășurarea potențialul IT pentru un lanț de pizzerii

dodo is sistem

Dodo IS este format din numeroase poziții, cum ar fi: o aplicație mobilă, site-ul web, un centru tehnic, programe de loialitate, indicatori financiari, program de lucru, meniu dinamic și promoții, rapoarte de vânzări.

Practic, fiecare aspect al afacerii este în Dodo IS, deși noi suntem în plină dezvoltare. Este greu să cuprinzi toate aspectele, dar hai să evidențiem câteva caracteristici mai interesante pe care Dodo IS le poate oferi deja, tot ele fiind în topul celor care ne facilitează munca.

Deoarece fiecare comandă este înregistrată în Dodo IS, noi putem vedea vânzările noastre în timp real și suntem capabili să le arătăm și online pentru o anumită pizzerie sau pentru întreaga rețea. Investitorii noștri adoră această caracteristică!

Dacă un client din România sună la Dodo Pizza, poate să formeze același număr din orice oraș. Apelul este transferat unui angajat disponibil care lucrează de la distanță, care poate fi localizat la sute de km. Sistemul nostru CRM furnizează operatorului toate informațiile necesare procesării comenzii care apare imediat pe un ecran în pizzeria cea mai apropiată de client. Această soluție bazată pe IT ne-a permis să eficientizăm activitatea call center-ului nostru.

Având o echipă calificată de ingineri de software și designeri la bord ne-a permis să facem o aplicație mobilă cu un UI excelent – care este mult deasupra celorlalte de pe piață. Această aplicație, de asemenea, se bucură de avantajele integrării cu Dodo IS. În cazul în care o comandă este plasată îi trimitem clientului o notificare de tip push cu rugămintea de a ne da un feedback. Aproximativ 15% profită de această opțiune și notează experiența avută cu steluțe de la 1 la 5. Dacă cineva nu ne notează cu nota maximă îl sunăm pentru a întrebam care a fost problema, astfel încât să ne reparăm greșeala. În baza acestor note se face un rating al pizzeriilor. Anul acesta intenționăm să-l facem public. Aplicația mobilă va fi disponibilă și în România în decursul acestui an.

Echipa Dodo: de la 80 la 250 de programatori

echipa de programatori dodo pizza

Avem atâtea idei pentru a dezvolta opțiunile Dodo IS  care pot ajuta partenerii noștri să-și gestioneze pizzeriile  mai eficient, să asigure un produs bun și să construiască o cultură sănătoasă în companie. Este blestemul și binecuvântarea noastră. Posibilitățile Dodo IS sunt gigantice. Noi nu am reușit să folosim toate oportunitățile pe care ni le-a adus internetul, nemaivorbind de asistenți vocali, AI și echipamente de bucătărie robotizate. Posibilitățile de dezvoltare sunt nelimitate. De aceea, ne extindem și ne propunem să creștem echipa noastră IT de la 80 la 250 de dezvoltatori în doar doi ani.