Marketing fără mănuși: Puterea textului

Care este influența directă a unui mesaj asupra vânzărilor? Dovada în situația de mai jos.

În luna mai am semnat un contract pentru închirierea spațiului publicitar a unui totem (1000 RON/lună) din mall Coresi, Brașov. Totem-ul se afla poziționat chiar la intrarea în food-court, față/verso și difuza imagini timp de 15 de secunde la fiecare 3 minute.

În perioada 15 mai – 15 iunie și 15 iunie – 15 iulie, au fost difuzate:

– față totem (intrarea spre food-court) – 2 oferte, printre care și Prosciutto & Funghi la doar 9,9 RON

– verso totem (ieșirea dinspre food-court) – 3 imagini cu prezentări produse

marketing-fara-manusi-coresi-1

Pentru această perioadă am folosit prima imagine cu mesajul: ‘’9,9 lei, promocod 99, Prosciutto&Funghi’’. Este o promoție foarte bună, cu reducere de 45%, iar scopul inițial a fost de a verifica dacă prin această modalitate de promovare merită să folosim promoțiile. Casierii au fost instruiți ca să nu promoveze această promoție la casierie, promocodul de reducere fiind folosit doar de cei care îl aflau vizualizând imaginea de pe banner.

marketing-fara-manusi-coresi-2

Care au fost Rezultatele?

– 15 mai – 15 iunie: promoția a fost utilizată de 4 ori (bon mediu = 12,8 RON),

– 16 iunie – 15 iulie: promoția a fost utilizată de 32 de ori (bon mediu = 15 RON)

Pentru perioada 15 iulie – 15 august atunci când analizam cifrele și mă gândeam dacă continui sau nu acest contract, Vadim Cușnir a venit cu ideea de schimbare a mesajului. Am modificat și în această perioadă am folosit a doua imagine cu textul: ‘’Ai memorie bună? Spune casierului 99 și ai Prosciutto&Funghi la doar 9,9 lei’’

Rezultatele au fost: 16 iulie – 15 august: promoția a fost utilizată de 82 de ori (bon mediu = 18 RON). Deci creșterea a fost de 2,5% față de luna precedentă, cu mesajul vechi. Pentru mine a fost o lecție dublă: nu am renunțat la canalul de promovare înainte de a testa și propunerea cu un text nou și, cel mai important, textele pot să vândă dacă reușești să îți încânți clienții în stilul care vor ei. În concluzie vom folosi în continuare acest canal de promovare și vom fi și mai atenți la mesajele transmise.

Citește la fel: Strategia de creare a Promoțiilor la Dodo Pizza