Despre Noi

În doar 7 ani Dodo Pizza deschide peste 450 de pizzerii în 12 țări. De ce se numește Pizzeria Neobișnuită și de ce această descriere este mai mult decât o campanie de marketing? Care este cheia succesului și cine stă în spatele conceptului?

pizzeria-neobisnuita-dodo-pziza

În 2011 se deschidea prima pizzerie Dodo Pizza, într-un subsol din orașul Syktyvkar, de către Fedor Ovchinikov, un tânăr pasionat de IT care a reinventat modelul de business al pizzeriilor. Prin intermediul blogului său: silauma.ru a realizat un adevărat reality show prezentând toate cifrele, problemele și rezolvările lor. Transparența businessului a crescut credibilitatea ideilor sale, astfel investitorii și partenerii nu au întârziat să aparăm, precum și fanii care-l urmăreau și îi susțineau noul concept de business. Feodor se bucură de un succes răsunător în următorii 5 ani, când Dodo Pizza devine lider de piață în Rusia, depășind toți marii concurenți, atât la numărul de pizzerii cât și la cifra de afaceri.

2014 este anul în care marile publicații ale lumii scriu despre Dodo Pizza care realizează prima livrare comercială cu drona din lume. Ambițiosul proiect este o reușită și deși pare greu realizabil la scară largă, rămâne în continuare în planurile de viitor ale companiei: prima pizzerie din lume care lucrează ”fără perdea”.

Pentru Conferința anuală a partenerilor Microsoft din 2017, renumita companie realizează un reportaj despre Dodo Pizza și despre softul Dodo IS. Tehnologizarea pizzeriilor ajunge la un alt nivel, la fiecare etapă a preparării produsului se înregistrează o mulțime de date care ulterior sunt folosite în eficientizarea proceselor interne. Și dacă Microsoft consideră interesant ceea ce face Dodo Pizza ca și companie IT atunci acesta este doar începutul.

Transparența Absolută

Principiul transparenței stă la baza acestei afaceri încă din timpurile când era doar o idee și nu s-a schimbat nici peste ani și nici odată cu extinderea ei. Transparența radicală față de parteneri, angajați, investitori și mai ales clienți. Cum se realizează aceasta?

– Vezi încasările companiei pe site. Compania prezintă direct pe site, cu actualizare la 10 secunde, care sunt vânzările din întreaga rețea. Pe dodopizza.ro poți urmări încasările din rețeaua Dodo Pizza România.

– Toate ședințele săptămânale au loc live pe canalul de youtube Dodo Pizza Russia, unde se prezintă rapoartele de activități ale departamentelor, rezultatele pozitive și negative, proiectele aflate în derulare și orice altă informație importantă pentru întreaga rețea.

– Camere Web din bucătărie. Clienții pot urmări direct pe site cum se prepară propria pizza. În fiecare bucătărie Dodo Pizza sunt instalate camere web care transmit live cum lucrează echipa.

– Bucătăria Deschisă. Bucătăriile pizzeriilor este poziționată cât mai aproape de clienți, cu geamuri mari transparente, vizual ușor accesibil. Orice client poate intra în bucătărie, oricând și la orice oră pentru a vedea condițiile de preparare a produselor, condițiile de depozitare ale ingredientelor, termenele de valabilitate, procedurile interne și orice altceva interesant.

Prima Master-Franciză

Dodo Pizza România este prima master-franciză a rețelei și prima franciză internațională. Astfel, anul 2014 și orașul Brașov, dețin un loc important în istoria companiei Dodo Pizza. Atunci se deschidea prima pizzerie din România. Modelul de business, principiile de administrare și poziționarea față de client erau atât de diferite comparativ cu ce era pe piață atunci, încât părea mai mult un experiment decât o rețetă de succes a unei companii internaționale. Și cine ar fi crezut că în doar câțiva ani, în Brașov, Dodo Pizza avea să ajungă în topul preferințelor clienților? Concurenții cu siguranță nu credeau, dar cine a fost, totuși, nebunul care a crezut că poate schimba un sistem?

pizzeria neobisnuita echipa dodo

Sergiu Bolocan este antreprenorul care a pariat totul pe o singură idee – Dodo Pizza România. Acum 5 ani deși administra deja câteva firme cu rezultate financiare în creștere, se afla în căutarea unui model de business care avea să-i aducă mai mult decât profit, mai mult decât activitate de antreprenoriat – avea să îi aducă implicarea directă în educarea financiară a unei generații de antreprenori și, cel mai important, umanizarea afacerilor.

Într-o călătorie lungă cu trenul a citit cartea lui Feodor Ovchinikov ”Și tocilarii pot fi antreprenori”, moment ce avea să-i schimbe în totalitatea viața. În acel moment Dodo Pizza avea 14 pizzerii, toate deschise în orașe mici din Rusia, nici una în afara țării. La o zi distanță Sergiu se hotărâse deja să cumpere franciza și să deschidă prima pizzerie neobișnuită în România. Fiind foarte convins că nu va fi refuzat, i-a trimis lui Feodor un mesaj detaliat cu intențiile sale, iar Feodor a zis ”nu”.

Motiv pentru care, după alte 2 săptămâni, la începutul anului 2014, în mijlocul iernii, Sergiu pleca în Syktyvkar, în nordul Rusiei. Prima mirare și un motiv în plus să nu renunțe la ideea sa, Sergiu observă că la temperaturi de -27 de grade Celsius curierii lăsau mașina pornită toată noaptea pentru a putea livra pizza a doua zi. Pentru a-l convinge pe Feodor să devină parteneri, el lucrează în pizzerie 3 luni de zile, trece prin toate pozițiile și învață afacerea până la cele mai mici detalii. Entuziasmul și perseverența cu care lucra cot la cot cu personalul din Rusia, îl conving pe Feodor și astfel semnează primul contract de master-franciză al rețelei, prima franciză internațională.

Peste 6 luni de zile Sergiu Bolocan deschide Dodo Pizza în Brașov. Cu o suprafață de peste 1000 m2, cu o poziționare a localului mai puțin avantajoasă, cu o densitate a populației mică și cu o prezență activă a concurenților, după primele 6 luni de activitate falimentul pare a fi unica soluție.

dodo pizza brasov

Și ce face un antreprenor atunci când pierde mulți bani? Cheltuie și mai mulți bani! Asta a fost convingerea după care s-a ghidat Sergiu. Prea mult credea în conceptul afacerii ca să îl abandoneze în momente de cumpănă financiară, astfel a pariat pe succes și cu ceea ce nu mai avea. A împrumutat și mai mulți bani, a îmbunătățit procesele, a livrat un produs și mai bun într-un timp și mai scurt, a fost cât mai aproape de fiecare client, a luat în considerare fiecare feedback negativ și a îmbunătățit orice acțiune din interior, și-a motivat echipa muncind alături de ei zi de zi și rezultatele nu au întârziat să apară.

Provocările fac aventura mai interesantă, greșelile ajută la adaptarea rapidă în găsirea soluțiilor, iar experiența acumulată crește antreprenorul de mâine, de la vizionar la liderul care transformă planurile în realitate.

În prezent pizzeriile din Brașov sunt în continuă creștere. Echipa extraordinară de acolo uimește prin rezultatele pe care le ating. Peste 22.000 lei/zi încasări, peste 300 de comenzi livrate pe zi și cu siguranță nu se vor opri aici. Luna ianuarie și februarie restaurantul Dodo Pizza Brașov se menține pe locul 10 în lume la suma încasărilor, din cele peste 450 de pizzerii din 12 țări!

Cu experiența acumulată în Brașov, Dodo Pizza a intrat pe piața din București în iulie 2017, iar în prezent sunt 4 pizzerii. Cu această suprafață a zonei de livrare acoperă 65% din populația capitalei.

În următorii 2 ani Dodo Pizza va deschide încă 10 pizzerii în București în 3 formate noi: restaurant cu loc de joacă pentru copii, delivery și take away și Express în zona de food-court a centrelor comerciale.

Paralel cu dezvoltarea rețelei de pizzerii proprii, Dodo Pizza România lucrează la cel mai provocator proiect al companiei, cel de vindere al francizei. Având întregul suport al Companiei Centrale Dodo Pizza din Moscova, se lucrează la construirea sistemului de vindere a francizei. Astfel Dodo Pizza România va face din nou istorie – fiind prima master-franciză a rețelei care la rândul său vinde franciză.

Dodo Pizza World

dodo pizza world

Sistemul de franciză va conține întreaga structură de funcționare a unei pizzerii Smart. Suportul și creșterea afacerii se va face pe 2 direcții: în primul caz Compania Centrală din Moscova va oferi suport în construirea pizzeriei, utilizarea softului Dodo IS, direcțiile principale în crearea brandului Dodo Pizza la nivel internațional, suport oferit de către orice departament cu orice informație utilă care va putea ajuta noul francizat. În cea de-a doua direcție Dodo Pizza România va oferi suport la toate întrebările legate de activitatea locală: componența juridica, administrarea pizzeriei, metodele eficiente de recrutare și loializare a angajaților, instruirea angajaților, achizițiile materiilor prime, servicii de call center, servicii de marketing local, sistem complet de administrare a pizzeriei și actualizat în permanență.

‘Misiunea companiei este: ”We make pizza to open the world”. Ne dorim o lume în care fiecare client să cunoască orice detaliu din interiorul companiei, de la cum se prepară pizza până la ce facem cu profitul companiei, de la cine ne sunt furnizorii până la cum administrăm departamentele. Ne dorim o lume unde fiecare angajat are acces la orice informație despre ce se întâmplă în companie, unde fiecare angajat are voie să greșească fiindcă știm că doar așa va învăța și mai mult, în care fiecare angajat poate crește cât dorește fără a fi limitat de o diplomă sau de o politică birocratică internă. Succesul Dodo Pizza este dat de oameni, oameni pasionați de ceva anume, dar adunați de aceleași valori și principii. Încrederea este ceea ce ne dorim să dezvoltăm zilnic în relațiile noastre. Ne credem clienții pe cuvânt, orice s-ar întâmpla, oferim încredere și primim apreciere, iar aceasta ne demonstrează că suntem pe drumul cel bun.”  – Sergiu Bolocan

Dodo Pizza are în acest moment peste 270 de parteneri, oameni obișnuiți care au crezut în ideea Dodo Pizza, care și-au unit forțele cu cei apropiați și au dezvoltat un mic business de familie. Antreprenori care vor mai mult decât o simplă afacere, vor să contribuie la dezvoltarea comunității din care fac parte prin oferirea locurilor de muncă. Tineri corporatiști care au crescut atât de mult profesional încât se regăsesc în principiile și valorile companiei și își doresc ca prin implicarea lor să dezvolte și mai mult acest proiect – au posibilitatea și tot suportul echipei administrative, să motiveze și mai mult tinerii de astăzi că orice se poate iar limita este doar cerul, cerul fiecăruia.

Dodo Pizza vrea să fie mai mult decât o pizzerie care vinde pizza, să fie clar. Prin toate acțiunile sale transmite, în primul rând, ideea de unitate, de timp petrecut împreună cu familia și prietenii, de sinceritate față de toți cei care interacționează cu Dodo Pizza: clienți, angajați, parteneri sau colaboratori. Transparența de care se vorbește nu e doar pentru oameni care apreciază brandul ci și pentru cei care nu apreciază ceea ce face Dodo Pizza și pun la îndoială orice.

Scopul companiei Dodo Pizza România este să deschidă 100 de pizzerii în toată țara până în 2025. Este o mare provocare pentru care se depune efort și dăruire. Este un scop măreț și conștienți fiind de influența factorilor interni, externi, sociali, politici și mai ales economici, compania se bazează pe 3 elemente cheie: tehnologia, transparența și entuziasmul antreprenorilor.

Și totuși, care este rețeta succesului? Dodo Pizza are rețete doar pentru pizza, pentru succes are un singur ingredient: Oamenii Dodo 😉