Cum a devenit Dodonel influencer pe TikTok

Cu toate că stau destul de mult timp pe Internet, în special pe rețelele sociale, nu am avut niciodată curiozitatea de a testa noi medii prin care să consum sau să creez conținut în mediul digital. Facebook-ul pentru mine și pentru mulți alți tineri este depășit și plictisitor. Snapchat-ul este deja un fel de harlem shake, Twitter-ul nu a prins niciodată în România și Instagramul reprezenta în mintea mea monopolul de conținut pentru tineri.

Deci, cât timp era Instagram, nu simțeam nevoia de o nouă platformă. M-am înșelat. Poate. Instagramul este top în rândul tinerilor, însă TikTok nu stă deloc rău atunci când vine vorba de statistici.

Ce este TikTok?

Hmm, inițial spui că este ceva strict copilăresc, însă dacă îi dai o șansă îți va crea o dependență de care nu poți scăpa prea ușor. Intrat în horă, sau pentru cunoscători, pe #foryou, nu vei mai ieși de acolo prea curând. Timpul se dilată și poți petrece ore navigând prin milioanele de clipuri încărcate de influencerii momentului. Pe scurt, este o aplicație care transformă oamenii obișnuiți în enterteineri prin intermediul video.

Cum funcționează?

Dacă nu este pentru prima dată când intri pe internet, probabil ai mai folosit câteva aplicații de socializare. Ei bine, TikTok-ul este total diferit de tot ce ai văzut până acum. Posibilitățile de editat video sunt net superioare față de celelalte aplicații. Pe lângă clasicele filtre pentru față și gif-uri pe care le poți folosi în editarea video, TikTok vine cu ceva inedit. Îți oferă acces la milioane de sunete și melodii, mai cunoscute sau mai puțin cunoscute, pe care le poți folosi fără probleme în materialele tale video.

Ce facem pe TikTok?

Până acum am făcut clipuri de 15 secunde folosind sunetele care sunt la momentul actual în tendințe pe TikTok. Clipuri amuzante care îl au ca subiect principal pe al nostru drag Dodonel (și da, contul nostru se numește chiar @dodonel), el dansând pe diferite piese. Ne dorim să continuăm tot în acest ritm, să folosim cele mai hot sunete de pe TikTok, dar și să ne ajutăm de celelalte mijloace pe care le avem. TikTok îți oferă posibilitatea de a face “duet” cu alți utilizatori și foarte recent, a apărut și posibilitatea de a face Live.

Statistici?

Contul nostru de TikTok (@dodonel) a avut un start slab. Primele 8 clipuri nu strângeau mai mult de 20-30 de aprecieri și aveau maxim 200 de vizualizări. Situația s-a schimbat cu cel de-al nouălea video încărcat pe platoformă, acesta viralizându-se și obținând 5k de aprecieri și 40k de vizualizări. Poate părea puțin, însă contul a fost creat de la 0, fără a migra nici măcar un utilizator de pe celelalte rețele, totul fiind 100% organic. La momentul actual, contul numără 2700 de urmăritori și videoclipurile noastre au obținut peste 22k de aprecieri din partea utilizatorilor.

S-a creat o adevărată comunitate de tineri în jurul contului de TikTok. Numărul de urmăritori nu se lasă așteptat, tendința fiind de aproximativ 250-300 de fani noi pe zi și totodată, comentariile vin de la sine.

De unde ne vin ideile?

Pe TikTok, în principiu, pentru a reuși să creezi un conținut pe care să îl livrezi cu succes către public trebuie să dedici timp și pentru consumul de content făcut de ceilalți influenceri. Nu putem spune că noi copiem de la alții, însă cu siguranță ne inspirăm.

Procesul nostru de producție este unul relativ simplu. Căutăm clipuri care nouă tare mult ne-au plăcut, le salvăm și ulterior monitorizăm ce alte clipuri s-au mai făcut cu sunetul respectiv. Unde este un trend și se folosește un anumit tip de dans, respectăm trendul, unde nu este ceva concretizat, inovăm.

După ce avem o listă de câteva clipuri pe care le putem filma, împreună cu Ștefan (Dodonelul de serviciu) vedem ce putem face și ne apucăm de treabă. Și da, distracția nu întârzie să apăra.